Gott Nytt År

 
Fredag.
Nyårsafton.
Eftermiddag. 
Året har kommit till sitt slut, och imorgon är det ett nytt år. Nya möjligheter får vi varje dag, men på nått vis så är det ändå skönt att det finns en början och ett slut på saker. För ett slut innebär alltid en början. Och tvärtom. 
 
Vad tror ni det nya året kommer att föra med sig?
För er?
Vad önskar ni att det ska innehålla?
Och hur tar ni er dit? 
 
Jag känner inget specifikt inför det nya året för min del, inte mer än vad jag berättat innan, att det blir mer en uppdatering av mina nuvarande sidor.
Det känns rätt lugnt. Saker flyter på. Avslutas.
Glider iväg ur synhåll. Växer fram.
Tänk er bilden att man gör en bondomelett.
I en form ligger det korvslantar, köttbullar och skuren skinka i bit. 
Nästa år känns som äggstanningen som hälls över för att det ska kunna bindas ihop till en omelett. Jag vet att jag har rätt märkliga jämförelser ibland, men vem har sagt att jag är som alla andra? 🙈 
 
Jag ser många uppdateringa från människor som vill förändra världen till ett mer sanningsenligt och bättre ställe att bo på. 
 
Jag hänvisar till Michael Jaksons Man in the mirror i detta läge. För om du så hett vill eftersträva en mer sanningsenlig värld, så starta med dig själv så ska du se hur tanken om en sanningsenlig värld förändras och du ser saker från ett högre perspektiv. 
 
För hur det än är så söker du efter saker som du behöver i ditt liv, inte saker som världen behöver.
Du är ju din värld, och den nuvarande samhälls världen som du ser, är din spegelbild. Tycker du att du behöver mer sanning i världen, så är det du som behöver mer sanning i den egna värld. 💛 
 
Gott nytt år på er, och tack för att ni läser min lätt förvirrade blogg. 
💝
 
 Gott