Måndag

Måndag. 
 
Det är måndag. 
Doris snorig och hostig. 
Jerry ringde och ville hem innan skolan ens hade startat. Huvudvärk, ser konstigt, svårt att svälja. Halsen har han haft problem med under en tid. Huvudet har han påpekat under några veckor. Men det är inte migrän. "Mamma, det är en konstig huvudvärk." Han ser konstigt och får ljuspunkter ibland. Okej... 😢
Jag har ringt vc. 
Helt underbart att han äntligen fått en astma medicin som fungerar iaf. 
Nu har han däckt i vår säng. 
Doris sover i soffan. 
 
Ted är tydligen också sjuk idag. Telma har jag haft en diskussion med i morse. "Mamma, sluta låt arg." Jag är inte arg, jag är bestämd. 
 
Jag är trött. Slut. Jag misstänker att tröttheten kommer av att jag har lagt ner ribban. Att kroppen kommit in i ett accepterat läge att lägga ner projekt. Jag har tagit kontroll över den där luftballongen, nu är den kedjad i marken. Jag har inte gjort ett enda knop där jag ligger mitt i nöjesparken heller. Tillbaka till verkligheten Hellen. Hur mår du? Egentligen? 
 
Idag slåss jag med min yrsel. Min stela nacke.
Dagens massage avbokad. 
Slåss med olika saker som jag måste hantera. På vilken nivå lägger jag mina behov idag? Hur balanserar jag den delen så jag inte faller i slutändan? 
 
Jag förväntar mig ett samtal från min samtalsterapeut idag. Jag förväntar mig att hon har pratat med en läkare. Hon ville ge mig något att sova på, jag tar tacksamt emot det. Risken finns att jag kanske blir ännu tröttare och eventuellt ännu sjukare innan saker vänder.