Hjulen på bussen går runt

Lördag. 
 
Ute är det höst, lätt dis och färgglada träd. Typiska jakttider. Doris äter frukost och tittar på Ipaden. Jag dricker kaffe och försöker få ner mina tankar. Det har varit en snurrig vecka. 
Christer har dargit iväg på städdag. Övriga huset sover. 
"Landa Hellen, landa." 
 
En sjukt tung vecka. Mentalt. 
Än dock har jag försökt att gå rakryggad genom den med något form av ett leende på läpparna. För det är inte att någon har orsakat mig ett problem, det är jag som försökt att hålla huvudet ovanför vattenytan. Inte gett efter för djupet och tankarna. 
Försökt att inte ge mig in i andras problem, åsikter och tankar. Den biten har varit värst. Lyssna men släpp. 
 
Min huvudsakliga uppgift har varit att stå stadigt när det stormar. Jag står än, men fan...😏
 
Idag, vad gör vi idag? 
Jag har ett gäng vitlökar som behöver planteras. 
Det är faktiskt ett måste. Men det tar emot. Allt tar emot. Jag vill helst sova en vecka. Ensam. 
 
Förutom det så tror jag att tvättstugan behöver en massa sällskap.