Söndag

Söndag. 
 
Intar en kaffe. Funderar på dagen. Sknårpan sitter bredvid och smaskar på rån, kokta ägg och mjölk. Eller kokt äggvita ska man väl säga, då hon inte gillar äggulan. 
J har visat att han lever, smög upp från källaren, tog frukost och smög ner i källaren igen. Han är en sån som ogillar höga ljud på morgonen. Huvudsaken att han äter frukost, än att han sitter vid köksbordet. 
Han trivs bra nere i sitt nya tillhåll. 
 
Herr T ser vi nog närmare lunch, om jag inte väcker honom innan. Osäker på humöret, han har sovit dåligt sista nätterna.
Jag brukar låta honom vara när han är på det humöret, irriterad och svår att nå. Väntar ut att det ska passera. Låta honom få ta hand om humöret själv, det han kan, innan jag känner att jag ska infinna mig som stöttepelare. Han kan bli väldigt irriterad och bestämd, som att ge sig på en stenhård sten. 
 
 
Det är inte lätt att vara varken förälder eller barn.
Som att det förväntas att man ska skapa en rymdraket efter konstens alla regler med tillgång av en enda verktygslåda, och det slutar med en lådbil i olika färger.  
Och ingen kan ju skotta bort snön i en snöstorm. 
 

 
Idag ska Sknårpan på kalas. Det ser hon fram emot. Hon vill ha sin glittriga röda klänning, jag tror dock att jag har just den i tvättkorgen. 🙄
Hon är rasande förtjust i röda klänningar, och till frukost just nu har hon en röd spetsklänning med svarta prickar på; nyckelpigeklänningen. Den hittade vi på barnprylsmarknaden igår. Nöjd fröken. 
 

 
Jag försöker samla ihop mitt huvud, men jag är osäker på hur jag egentligen har sovit inatt. Har svårt att fokusera på detaljer och svävar bara tillbaka mentalt. Har antagligen sovit för djupt, eller för grunt.
Idag blir det enkla uppgifter. Mycket teckenspråk och kroppsspråk, så slipper jag prata så mycket 😅 Jag väljer mina strider idag! Jag ska nog börja med att sätta på mig mina rosa barn-peltorkåpor och stänga ute ljud. Tyckte tom i morse att min egna röst var jobbig att lyssna på 😂 "Gud så högt jag låter..." 😐
 
Och nu? 
Har djur att uppmärksamma. Hönsen ska ut, kycklingarna ska tittas till och monstren på övervåningen ska matas med sin frukost. 
Och sen? 
Vi låter dagen rulla på i sakta gemak...
 
💚